TÜRKÇE GİDERSE TÜRKİYE GİDER —- ALINTIDIR

TÜRKÇE GİDERSE TÜRKİYE GİDER

Resim

HEPİMİZ GÖRDÜĞÜMÜZDE İKAZ ETMELİYİZ

Urla Cooking Class

Urla Cooking Class.

İsmini taşıyan mekânın önünden geçerken, birden şeytan dürtüyor, giriyorum içeri.

Beni kibar bir biçimde karşılayan çalışana soruyorum:

-Müşterileriniz genelde İngiliz sanırım.

– Hayır, efendim, hiç İngiliz müşterimiz yok…

– Ben İngilizce bilmiyorum, anlamı nedir levhada yazanın?

-Yerel değerleri geleceğe taşımayı hedefliyor mekanımız.

– İngilizce levhasıyla mı taşıyacak?

İngilizce olunca daha mı çekici oluyor, yerel tatlar deseydiniz kimse gelmez miydi mekana?

Sözlerim karşısında, verecek cevap bulamayan genç, boş gözlerle bakıyor bana…

Mekanların istisnasız, hepsinin sahipleri

Türk ve Türkçe konuşuyor…

Müşterilerin hepsi Türk ve Türkçe konuşuyor…

Ama levha Felemenkçe…

Mesela…

Urla'da Gidebileceğiniz En İyi Mekanlar - OGGUSTO

LİET URLA.

Neymiş efendim?

Sahibi bir süre Kuzey Avrupa’da yaşamış…

LİET “Sevgilim” demekmiş.

Burası Kuzey Avrupa değil ki!

Oysa “SEVGİLİM URLA” deseydi ismine,

en önce kendim gider, sonra da bütün misafirlerimi götürürdüm..

Alerjim var yabancı isimli her mekâna…

Urla doğasıyla, yatay yerleşim biçimiyle,

İzmir’e yakınlığıyla bir çekim merkezi son yıllarda.

Kültür emperyalizmi, en küçük kasabalarımızın bile damarlarına zerk edildi, edilmeye devam ediyor…

Adından en çok söz ettiren gastronomi bölgesi olmaya aday kuşkusuz Urla…

Gastronomi turizmi merkezi yapma gayretleri var…

Çok iyi de…

Urla’nın katmeri varken, neden Urla’nın “trattoria’sı Vino Lokale, öne çıkıyor…

İtalya değil ki burası…

İtalya gastronomi turizmi yaparken,

katmer yapıyor mu?

Hadi vazgeçtim…

Pizza yaptın da bari adını Türkçe koy…

Urla Zeytin Otel | Etstur

Urla Zeytin Otel’e çok yakınım…

Two Rooms Hotel’e çok uzak…

Two Rooms Hotel, Urla – Updated 2024 Prices

Köstem Zeytinyağ müze ve lokantasına çok yakınım…

Köstem Zeytinyağı Müzesi – Ekosistem Urla

Leone Patisserie -Boulangerie Urla’ya çok uzak…

Leone Pastanesi/Hilltown'da Ananas Deco İmzası... - www.mahalligundem.com -  Haber Portalı

Adını bahçesinde yetişen, mor nar ağacından alan

NARIMOR dururken…

Narimor Urla Butik Otel | Etstur

MİTERA ne oluyor Allah aşkına?

Mitera 1905

Horbour Teracce.& Bistro …

harbour terrace bistro arşivleri - Dergi Urla

Myhouse Butik Otel..

MyHouse Urla – Doğadaki eviniz

Maison Vourla Hotel….

Maison Vourla Hotel | Maison Vourla

Art Desing Otel…

Art Design Otel (Urla, İzmir) En Uygun Fiyatlı Rezervasyon | ENUYGUN

La pena Pizza &Tapas…

İzmir'in En İyi 8 Fine Dining Restoranı | ListeList.com

İskele Berlin’s…

  Güne Urla'da, Urla'nın Sevilen Barları ile Veda Etmek! | dergiurla.com

Manej…

MANEJ URLA (Kuşçular, Türkiye) - Özel Konukevi Yorumları ve Fiyat  Karşılaştırması - Tripadvisor

Sanmayın ki yukarıda yazılanlar İtalya’da, İngiltere’de, Fransa’da…

Hepsi Urla’da…

Siz bir şey anladınız mı?

Ben anladım…

Dilimiz kayboluyor.

Dilini kaybeden ülkeler, zamanla her şeyini kaybeder.

Türkçe dil bayrağımız bizim…

Hanımlar…

Beyler…

Burası, ne İtalya…

Ne Fransa…

Ne İngiltere…

Burası Türkiye, Urla…

Gastronomi turizmi, dilini yok sayarak yapılmaz…

Tam tersine özüne sahip çıkarak yapılır.

Ünlü bilim insanlarımızdan ve ana dil Türkçemiz konusunda hassasiyetleri olan OKTAY SİNANOĞLU der ki:

“TÜRKÇE GİDERSE, TÜRKİYE GİDER !..”

🇹🇷GÖKTÜRK KAĞANLIĞI🐺 #3Mayıs #Türkçü #Turancı on X: ""Türkçe giderse  Türkiye gider." Oktay Sinanoğlu https://t.co/WaCQUS2LAU" / X

Naciye Akay, Urla

PaletimdeRenkler

Yorum bırakın