SANAT ÇALIŞMALARINDA ÇOCUKLARA REHBERLİK —– ALINTIDIR

SANAT ÇALIŞMALARINDA ÇOCUKLARA REHBERLİK

Her çocuk çizmek ve yaratmak içgüdüsüyle dünyaya gelir. 

Çizebilmek, sadece seçilmiş/özel bazı kişilere ait bir yetenek değildir.

Her çocuk çizim yapma isteğine ve ihtiyacına sahiptir.

Çizim yapmak gözlem ve pratik yaparak edinilen bir beceridir.

Bir beceriyi öğretmensiz ve daha kolay öğrenenler toplumumuzda yetenekli olarak adlandırılsa da aslında bu becerilerini pratik yaparak edinirler.

Tüm çocuklar yaratıcıdır.

Yapılması gereken ise, onlara ‘sen yaratıcısın’ mesajını verebilmek, onların istek ve eylemini kırmamaktır.

Biz çocuklarda var olan yaratıcılığı ortaya çıkarmak üzere davrandığımızda çocuklar bunu tüm hayatlarına taşırlar.

SANAT ÇALIŞMALARINDA ÇOCUKLARA REHBERLİK ile ilgili görsel sonucu

Sanat çalışmalarının erken çocukluk dönemindeki önemi çok büyüktür, sanat malzemeleri ve çalışmaları, sağlıklı duygular ve zekâyı geliştirmek için pek çok yol sunar.

Sanatsal öğrenme çocuklarda taklit ederek değil, kendi özgün işlerini yaratarak, çizerek, boyayarak veya heykelini yaparak gerçekleşir.

Çocuklar için resim yapmak kendilerini ifade ettikleri çok önemli bir alandır.

Çocuklar düşündüklerini ve hayal ettiklerini çizerler.

Bu da yaratma ve ifade etme ihtiyaçlarını tatmin eder.

Böylece kendilerine duydukları güven ve değer gelişir.

Çocuklar, başarı veya başarısızlık endişesi olmadan kendilerini özgürce ifade edebilecekleri bir alan bulduklarında, çeşitli malzeme ve yöntemleri keşfetmeye başladıklarında, yaratıcılıklarını da özgürce ortaya koyarlar.

SANAT ÇALIŞMALARINDA ÇOCUKLARA REHBERLİK ile ilgili görsel sonucu

Çizebilmek hayal gücünü geliştiren bir şeydir ve bu durum onların yaratıcılıkları tetikler.

Pratik yaparak ilerlediklerini gördükçe kendilerine güvenleri gelişir.

Daha çok denemek, şekillendirmek, kurgulamak onlara farklı bakış açıları kazandır ve hayal güçlerine yeni boyutlar katar.

Özetle sanat çalışmaları çocukların;

  • Kendilerine güvenlerini artırır.
  • Kendilerine duydukları güven ve değeri geliştirir.
  • Duyusal algıyı teşvik eder.
  • Deneyimlerini temsil etme ve sembolize edebilme fırsatını sağlar.
  • Deneyimleme, yaratma ve yapılandırma fırsatları yaratır.
  • Onların, düşünme ve karar verme becerilerini güçlendirir.
  • Hata yapmaktan korkmamalarını sağlar.
  • Pek çok hatanın düzeltilebileceğini ve hataların yeni fikirleri keşfetmemize yaradığını öğretir.
  • Etraflarındaki dünyayı görebilme ve hissedebilmelerini sağlar.
  • İçsel disiplini ve konsantrasyonu geliştirir.
  • Dikkat süresini artırır.
  • Farklı çözümler aramak ve bulmak yeteneğini kazandırır….

Sanat çocukların kendilerini yaratma ve ifade etme ihtiyaçlarını tatmin eden bir araçtır.

Ve sanat eğlencelidir!

sanat eğlencelidir ile ilgili görsel sonucu

Süreç

Çocukların sanat çalışmalarına rehberlik ederken en önemli kural sürecin her zaman sonuçtan daha önemli olduğunu hatırlamaktır.

Süreç; çocukların tek bir çizgide kalma, bir modeli kopyalama baskısı altında kalmadan, sanat malzemelerini özgürce keşfetmeleridir.

Süreç, boyalarla deneyler yapmak, renkleri karıştırmak, dokuları hissetmektir.

SANAT ÇALIŞMALARINDA ÇOCUKLARA REHBERLİK ile ilgili görsel sonucu

Süreç, çeşitli boyutlarda şekillerde ve renklerde kağıtları kolaj (kesyap) yapmak için yapıştırmaktır.

Ne çıkacağı ile ilgilenmeden yaratma zevkini hissetmek, deneyimlemek özgürlüğüdür.

Süreç, başka birinin bir kopyası değil, sadece kendine has bir şey yaratmaktır.

Süreç odaklı bir resim çalışması ve sonunda kendiliğinden oluşan sonuç/resim başarıyla sonucu ertelemeyi, süreçten, pratikten keyif almayı öğretir.

Adım adım, parça parça ilerlenen bir çizim pozitif bir model oluşturur.

Pratik oyunları ile keyifli son çizimi yapmak daha kolaydır.

Ve tüm bu çalışmalar boyunca çocuk gecikmiş sonuçtan keyif almayı öğrenir.

Şayet aynı zamanda keyif de alıyorsanız sonucun uzaması kötü değildir.

SANAT ÇALIŞMALARINDA ÇOCUKLARA REHBERLİK ile ilgili görsel sonucu

Bilimsel çalışmalar yüksek başarı kazanmış çocukların gecikmiş sonuca karşı daha yüksek tahammüllerinin olduğunu göstermektedir. 

Acaba bu çocuklar sadece sonucu mu erteliyorlar?

Yoksa pratikten, çalışmadan ve süreçten keyif almanın yollarını mı bulmuşlar?

Her şeyin büyük bir hızla tüketildiği ve her istediğinin hemen olmasına alışmış yeni dönem çocuklar için bu önemli bir konuyu oluşturuyor.

http://cizgicocukatolyesi.com/

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s