GİTME KAL DİYEMEDİM —————————- ALINTIDIR

GİTME KAL DİYEMEDİM

“Ne acılar biter sensiz.
Ne bu ömür geçer.
Ne bir sona ulaşabilirim.
Ne de kader bana yeni bir başlangıç çizer” diyecektim.
Diyemedim…

Yokluğunun ay tutulmalarında.
Medcezirler yaşadım.
Duygularım karabasanlarda. 
Ruhum bilinmezliğin girdaplarında kaldı.
Yani var olan bütün güzellikleri.
Gidişin, elimden aldı.

Önce gecelerimi.
Sonra gündüzlerimi kaybettim.
Sonra güneş doğmayı.
Sonra yağmurlar yağmayı.
Sonra baharlar gelmeyi unuttu.
Şiirlerim küstü.
Şarkılar sustu.

Gizlendim, gizledim.
Kirpiğimden süzülenler.
Hep sönmeyen bir ateşin içine düştü.
Gözlerim denize düşmüş bir güvercinin gözlerine dönüştü.
Yani varlığın nasıl ki cennet gibiydi.
Yokluğun azap, 
Yokluğun sanki cehennemin dibiydi.

Oysa sen… 
Giderken, kapamasaydın gözlerini.
Hissedebilseydin yüreğimi. 
Alabilseydin ellerine.
Tarifsiz bir sevgi düşecekti avuçlarına.

“Gitme” diyemeyen ben… 
Gitmen için binlerce neden olsa da.
Kalman için bir tek neden var.
O da “aşk” diyecektim.
Diyemedim…

Acıyan yerime dokunabilseydi parmakların.
Ardında kalmayacaktım karanlıkların.
Dokunmadın…
Zifiri gecelerin içine soluğum hapsoldu. 
Kelimelerim sessizliğin içinde kayboldu.

Sonrası…
Aşk, artı hasret, eşittir acı.
Bir tek çözüm değiştirebilirdi bütün bu olanları.
Bilinmezliğin ortasında kalmamış bir sevda.
Hapsedilmemiş sözler.
Hiçe sayılmamış bir yürek. 

İşte o zaman
Kan damlamazdı görünmez yaramdan.
İşte o zaman
Yasaklarında kalmazdım yokluğunun.
İşte o zaman
Her şeye rağmen “iyi ki” derdim.
Diyemedim…

Sen giderken, ayrılığa.
Sen giderken, kalana.
Sen giderken, yaşananlara.
Sen giderken, aşka yakışanı yapmayınca…

Sesim, içime düşen çığların uğultusuna yenildi.
Öylece kala kaldım… 
Söyleyeceklerimi söyleyemedim…
En kötüsü gitme kal diyemedim…

İHSAN TURHAN

Bir Cevap Yazın

