ÇOCUKLARIMI YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI EĞER… —– ALINTIDIR

ÇOCUKLARIMI YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI EĞER…. 

ÇOCUKLARIMI YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI EĞER....  ile ilgili görsel sonucu

Hepimiz çocuk yetiştiriyoruz ve bunu yaparken elimizden gelenin en iyisini yapmaya çaba gösteriyoruz.

Hata yapmıyor muyuz?

Elbette yapıyoruz…

Bazen yaptığımızı bilerek ya da bilmeyerek.

Çocuk yetiştirmek konusunda ideal olan davranışlar kitaplarda yazsa da, kendi çocuğuna uygulamak farklı oluyor.

Oysa zaman su gibi akıp geçiyor, göz açıp kapayıncaya kadar büyüyor çocuklarımız.

Bu yüzden, onlar büyüdüklerinde keşke dememek için, daha sabırlı, daha hoşgörülü ve daha bilinçli davranmamız gerekiyor.

Geçenlerde elimize  Diane Loomans’un yazdığı “çocuğumu yeniden yetiştirmem mümkün olsaydı” başlıklı bir yazı geçti.

Benim hoşuma gitti, umarım siz de beğenirsiniz…

EĞER… 

Çocuklarımı yeniden yetiştirmem mümkün olsaydı,
Onlara işaret parmağımı kaldırıp,
Yasaklar koymak yerine,
Parmaklarıyla resim yapmayı öğretirdim.

Hatalarını daha az düzeltir,
Onlarla daha çok yakınlık kurmaya çalışırdım.
Onları sadece gözlerimle izler, saat kısıtlamaları koymazdım.
Daha bilgili olmaya çalışır, daha çok şefkat gösterirdim.

ÇOCUKLARIMI YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI EĞER.... ile ilgili görsel sonucu

Onlarla daha çok yürüyüşlere çıkar, uçurtmalar uçururdum.
Onlara karşı ciddi bir tavır içinde olmak yerine,
Onlarla oyun oynardım.
Onlarla kırlarda koşar, yıldızları seyrederdim.

Onlarla daha az çekişir, ona daha çok sarılırdım.
Önce benlik saygısı kazanmalarını sağlar,
Sonra bir ev almaya çalışırdım.
Onlara her zaman katı davranmaz,
Onları daha çok onaylar ve yüreklendirirdim.

Güç konusunda daha az ders verir,
Sevgi konusunda daha çok şey öğretirdim…

Bir Yanıt Bırakın

